TEMA 2
QÜESTIONARI:
1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL
El lenguaje audiovisual (lenguaje universal), esta creat al llarg de la història del
mitjans audiovisuals, del cinema i després de la televisió, ple de convencions.
El
llenguatge audiovisual és un llenguatge viu que s’enriqueix dia a dia, expressa i comunica, encara que
divergeix bastant d’altres llenguatges establerts com la llengua.
2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL?
Muntatge
es el fet de tallar i enganxar els diferents fragments del material rodat
per donar a la pel·lícula la seva forma definitiva, amb la
finalitat de dotar les imatges de continuïtat discursiva.
El
muntatge és una operació intel·lectual que ha d’estar present en la ment
dels autors des de la creació del guió, si volem que la producció
arribi a bon port.
3. EXPLICA L'EFECTE KULESHOV
Aquest experiment,
segons el va descriure Pudovkin, consistia en una selecció de primers
plans del rostre neutral de l'actor Ivan Mozzhujin units a fragments
d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per
manipular.
4. QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN. QUÉ ÉS EL RACCORD?
La
continuïtat és la funció que interrelaciona espacial i temporalment un
pla amb el següent. Permet quan es veuen dos plans
seguits, associar-los com a consecutius encara que estiguin rodats en
llocs i, evidentment, moments distints.
Els
elements són: la llum, el decorat, l’atrezzo,
el vestuari, l’actor, el maquillatge, la coherència històrica, el so, la
direcció de la mirada, el moviment dels actors...
En conjunt reben el nom de raccord. Algú va dir que el raccord cus els plans sense que es vegi el fil.
5. LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?
Les transicions s´utilitzen per a ajudar a crear missatges i continuïtat en el
vídeo i el còmic. També per al pas d'una escena o presa a una altra perque ha de ser el
més natural possible sense massa efectes
6. QUÉ ÉS LA EL•LIPSI? TIPUS.
La el·lipsis és un element (absència d'elements) ric i interessantíssim que hem de controlar per a
no crear redundàncies que l'espectador no necessita i per a usar-ho com a
eina narrativa.
Hi han 4 tipus diferents:
Inherent: elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció
Inherent: elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció
Expressiva: quan l'el·lipsi és en sí el missatge.
Estructural: l'el·lipsi crea misteri i suspens.
De contingut: quan s'elimina per censura o autocensura una escena.
7. CAMP I FORA DE CAMP.
Camp és el que veiem
dins del pla, fora de camp és el que suposem que està ací,
però el pla no el mostra. Fora de camp és un tipus d'el·lipsi, un cas visual, on s'omet alguna cosa que l'espectador
dóna per fet que està ací, com a realitzadors, podem
ometre, per redundant o per evitar haver d'afegir una
dificultat al treball.
8.TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL. TIPUS I EXEMPLES.
El concepte d’eix d’acció i el seu mantenimen:
Anomenem
eix escènic o d’acció a la trajectòria que segueix en pantalla
qualsevol element mòbil. L’eix escènic es forma igualment entre dos
personatges immòbils que es miren. L’eix de la càmera és la línia
imaginària que coincideix amb el punt de mira de l’objectiu
El concepte d’eix d’acció i el seu mantenimen:
Anomenem eix escènic o d’acció a la trajectòria que segueix en pantalla qualsevol element mòbil. L’eix escènic es forma igualment entre dos personatges immòbils que es miren. L’eix de la càmera és la línia imaginària que coincideix amb el punt de mira de l’objectiuEl pla "master":
Si gravem en una sola escena, sense interrupcions i inserint de la manera més hàbil possible, les preses necessàries, aconseguirem no trencar el missatge emprant una única seqüència. A l'estil de The Rope de Hitchcock
Pla i contraplà:
És una tècnica per a l'enregistrament dels diàlegs, com hem vist en l'explicació de l'eix d'acció, però que es fa amb els actors per separat. Es graven en tres cambres, evitant sempre el pla frontal. L'objectiu és donar la sensació de l'espai que envolta a l'escena i del rostre dels actors.Una altra opció és el pla sobre muscle, que fa que els actors compartisquen l'espai escènic ( fi expressiva), unint-los en la imatgeACTIVITAT 1: TRANSICIONS AMB CÀMERA
No hay comentarios:
Publicar un comentario