TEMA 2

TEMA 2


QÜESTIONARI:

1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL
El lenguaje audiovisual (lenguaje universal), esta creat al llarg de la història del mitjans audiovisuals, del cinema i després de la televisió, ple de convencions.
El llenguatge audiovisual és un llenguatge viu que s’enriqueix dia a dia, expressa i comunica, encara que divergeix bastant d’altres llenguatges establerts com la llengua.

2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL? 
Muntatge es el fet de tallar i enganxar els diferents fragments del material rodat per donar a la pel·lícula la seva forma definitiva, amb la finalitat de dotar les imatges de continuïtat discursiva.
El muntatge és una operació intel·lectual que ha d’estar present en la ment dels autors des de la creació del guió, si volem que la producció arribi a bon port.

3. EXPLICA L'EFECTE KULESHOV 
Aquest experiment, segons el va descriure Pudovkin, consistia en una selecció de primers plans del rostre neutral de l'actor Ivan Mozzhujin units a fragments d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per manipular.

4. QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN. QUÉ ÉS EL RACCORD?
La continuïtat és la funció que interrelaciona espacial i temporalment un pla amb el següent. Permet quan es veuen dos plans seguits, associar-los com a consecutius encara que estiguin rodats en llocs i, evidentment, moments distints. 
Els elements són: la llum, el decorat, l’atrezzo, el vestuari, l’actor, el maquillatge, la coherència històrica, el so, la direcció de la mirada, el moviment dels actors... 
En conjunt reben el nom de raccord. Algú va dir que el raccord cus els plans sense que es vegi el fil.

5. LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?
Les transicions s´utilitzen per a ajudar a crear missatges i continuïtat en el vídeo i el còmic. També per al  pas d'una escena o presa a una altra perque ha de ser el més natural possible sense massa efectes


6. QUÉ ÉS LA EL•LIPSI? TIPUS.
 La el·lipsis és un element (absència d'elements) ric i interessantíssim que hem de controlar per a no crear redundàncies que l'espectador no necessita i per a usar-ho com a eina narrativa. 
Hi han 4 tipus diferents:
Inherent: elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció 
Expressiva: quan l'el·lipsi és en sí el missatge.
Estructural: l'el·lipsi crea misteri i suspens.
De contingut: quan s'elimina per censura o autocensura una escena.

7. CAMP I FORA DE CAMP.
 Camp és el que veiem dins del pla, fora de camp és el que suposem que està ací, però el pla no el mostra. Fora de camp és un tipus d'el·lipsi, un cas visual, on s'omet alguna cosa que l'espectador dóna per fet que està ací, com a realitzadors, podem ometre, per redundant o per evitar haver d'afegir una dificultat al treball.

8.TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL. TIPUS I EXEMPLES.

El concepte d’eix d’acció i el seu mantenimen:

Anomenem eix escènic o d’acció a la trajectòria que segueix en pantalla qualsevol element mòbil. L’eix escènic es forma igualment entre dos personatges immòbils que es miren. L’eix de la càmera és la línia imaginària que coincideix amb el punt de mira de l’objectiu


El pla "master": 

Si gravem en una sola escena, sense interrupcions i inserint de la manera més hàbil possible, les preses necessàries, aconseguirem no trencar el missatge emprant una única seqüència. A l'estil de The Rope de Hitchcock


Pla i contraplà:

És una tècnica per a l'enregistrament dels diàlegs, com hem vist en
 
l'explicació de l'eix d'acció, però que es fa amb els actors per separat.
Es graven en tres cambres, evitant sempre el pla frontal. L'objectiu és donar la sensació de l'espai que envolta a l'escena i del rostre dels actors.Una altra opció és el pla sobre muscle, que fa que els actors compartisquen l'espai escènic ( fi expressiva), unint-los en la imatge


ACTIVITAT 1: TRANSICIONS AMB CÀMERA







No hay comentarios:

Publicar un comentario

 IES CAMP DE MORVEDRE 2022/2023 Nuria Soriano  2 Bachiller